Narodowy Fundusz Zdrowia Narodowy Fundusz Zdrowia

Pacjenci

Drukuj

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można składać do:

  • Wydziału Obsługi Klienta i Profilaktyki Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
    ul. Zamkowa 8 35-032 Rzeszów

Można to zrobić na kilka sposobów:

  • bezpośrednio w siedzibie oddziału lub w Punkcie Obsługi Klienta
  • wysłać pocztą na adres oddziału wojewódzkiego
  • przesłać za pośrednictwem platformy ePUAP /pn44s4o7hk/SkrytkaESP
  • przesłać skargę na adres e-mail skargi@nfz-rzeszow.pl
  • złożyć ustnie skargę do protokołu w godzinach pracy oddziału
  • wysłać faksem pod numer 17 86 04 228

Ważne! Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

Dyrektor Oddziału/ Zastępca Dyrektora przyjmuje Klientów w sprawach skarg i wniosków:

  • w każdy poniedziałek od 16.00 do 17.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.
    W celu umówienia się na rozmowę należy kontaktować się z sekretariatem pod numerem 17 86 04 102.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie,
  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz,
  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:

  • sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.

 

Więcej informacji jak złożyć skargę znajduje się na stronie Centrali NFZ
Konieczne informacje uzyskacie Państwo również pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590 (numer bezpłatny i czynny całą dobę).

Ponadto Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:

  • Rzecznika Praw Pacjenta
    ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
    Bezpłatna i czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu Infolinia Rzecznika: 800 190 590
    www.gov.pl/rpp oraz kancelaria@rpp.gov.p
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej do właściwej dla tego lekarza Okręgowej Izby Lekarskiej - www.nil.org.pl
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych przy właściwej Okręgowej Izbie Pielęgniarek i Położnych - https://www.nipip.pl
  • Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
    fax: 22 531-03-01
    godziny pracy urzędu: 8:00 - 16:00