Skargi i wnioski w Podkarpackim OW NFZ w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców POW NFZ:
Podkarpacki OW NFZ
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800-190-590 (czynna pn.-pt. w godzinach 8:00 – 18:00).
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące kontaktu z Biurem znajdują się także w linku https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie oraz ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
1) naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
2) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
3) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności :
sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.
Więcej informacji jak złożyć skargę znajduje się na stronie Centrali NFZ
Ponadto Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
tel.: 17 86 04 102
faks: 17 86 04 228
Infolinia NFZ
tel.: 800 190 590
Godziny urzędowania
od poniedziałku do piątku
Oddział: 800 - 1600
Punkty Obsługi: 900 - 1530