logo obrazek logo 100-lecie Niepodległości Narodowy Fundusz Zdrowia

  • A
  • A+
  • A++

Pacjenci

Drukuj

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski w Podkarpackim OW NFZ w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców POW NFZ:

Podkarpacki OW NFZ
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
tel. 17 86 04 170
email: skargi@nfz-rzeszow.pl

 

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres skargi@nfz-rzeszow.pl)  oraz ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:
1) naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
2) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
3) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności :
sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.

 

 

Więcej informacji jak złożyć skargę znajduje się na stronie Centrali NFZ

Ponadto Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
 

  • Rzecznika Praw Pacjenta
    ul. Młynarska 46
    01-171 Warszawa
    Bezpłatna Infolinia Rzecznika:
    800-190-590

  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej - www.nil.org.pl,

  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych - www.izbapiel.org.pl

  • Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
    ul. Stawki 2
    00-193 Warszawa
    tel./fax: 22 860 70 86