Informacje ogólne

Deklaracja dostępności

Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony  www.nfz-rzeszow.pl/

Data publikacji strony internetowej: 16 października 2015.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19 stycznia 2023.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Niedostępne treści

  • Na stronie internetowej znajdują się częściowo dokumenty w formatach PDF (skan) lub DOC. Dotyczy dokumentów publikowanych przed wejściem w życie ustawy. Dokładamy starań, żeby nowe treści były zgodne z wymogami ustawy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 17 września 2020.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o narzędzie Walidator WAVE-Web Accessibility Evaluation Tool. Notatka z samooceny w załączniku nr 1.

Skróty klawiszowe

  • Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu).
  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Strona wykorzystuje „nawigację okruszkową” (breadcrumbs) , dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.
  • Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) mają wyraźne obramowanie (fokus).
  • Dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Osoby słabiej widzące mogą łatwo przełączyć widok ekranu klikając w ikonkę dostępności (biały ludzik na czarnym tle w lewym górnym rogu). Tam można włączyć wysoki kontrast, który ułatwia czytanie.
  • Dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu na stronie internetowej. Osoby słabiej widzące mogą łatwo przełączyć wielkość liter klikając w ikonkę dostępności (biały ludzik na czarnym tle w lewym górnym rogu). Tam można zmienić rozmiar tekstu oraz odstępy między literami.
  • Stosujemy zasady prostego języka.
  • Infografiki i inne obrazy uzupełniamy tekstem alternatywnym.
  • Obrazy o funkcji tylko pomocniczej, które nie niosą dodatkowej informacji, mają pusty znacznik „alt”.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do nas:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnieniu dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Teresa Gwizdak – Dyrektor Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Rzeszowie
  • ul. Zamkowa 8, 35-032 Rzeszów
  • sekretariat@nfz-rzeszow.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl. 
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencje w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ z siedzibą w Rzeszowie

Adres siedziby:
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ z siedzibą w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów

Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • Wejście główne, na rogu ulic L. Lisa – Kuli i ul. Zamkowej, przy którym zlokalizowana jest platforma dla osób niepełnosprawnych oraz automatycznie otwierane drzwi wejściowe.
  • Drugie wejście, używane w sytuacjach awaryjnych, znajduje się od strony ul. Zamkowej i jest wyposażone w dzwonek oraz platformę dla osób niepełnosprawnych.

Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ pracuje nad udostępnieniem przestrzeni swojej siedziby dla osób z niepełnosprawnością.

W szczególności zrealizowane są działania:

  • Sala obsługi klientów znajduje się na parterze i ma stanowiska przystosowane do obsługi osób na wózkach.
  • Powierzchnia komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych. Korytarze znajdują się na jednym poziomie i mają szerokość minimum 150 cm.
  • Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Przy wejściu głównym zlokalizowana jest platforma dla osób niepełnosprawnych oraz automatycznie otwierane drzwi wejściowe.
  • Przejście z holu głównego na piętra zapewniają schody wyposażone w poręcze oraz winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
  • Winda może przewozić wózki inwalidzkie. Wyposażona jest w system głośnomówiący informujący o aktualnym położeniu windy, oraz panel sterowania posiadający oznaczenia przycisków w języku Braille’a.
  • W całym budynku oznaczono kontrastowo krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu schodów.
  • Informacja głosowa biletomatu oraz recepcji.
  • Pomoc koordynatora w sali obsługi klientów.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym. Na budynku znajduje się odpowiednie oznaczenie. W holu budynku znajduję się poidło dla psa.
  • Toalety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
  • W poczekalni znajduje się kącik małego klienta.
  • Informacja o lokalizacji komórek organizacyjnych zapewniona jest w sposób wizualny – w postaci tablic informacyjnych.
  • Przy wejściu do sali obsługi klientów umieszczony jest defibrylator.

Dostępność architektoniczna Punktów Obsługi Klientów (POK)

Punkt obsługi klientów w Krośnie
38-400 Krosno
ul. Bieszczadzka 5

  • Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na I piętrze w budynku PZU (pokój nr 1.48).
  • Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Bieszczadzkiej, przy którym jest zlokalizowany podjazd dla osób niepełnosprawnych.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
  • Wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Winda w budynku. Wyposażona jest w system głośnomówiący informujący o aktualnym położeniu windy, oraz panel sterowania z oznaczeniami przycisków w języku Braille’a.
  • Schody posiadają poręcze.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Mielcu

39-300 Mielec
ul. Kazimierza Jagiellończyka 13/18

  • Punkt znajduje się w wynajmowanym pokoju na I piętrze w budynku T&G GROUP.
  • Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Kazimierza Jagiellończyka.
  • W budynku jest winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnością. Panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille'a.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
  • Przed budynkiem są miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Schody wyposażone są w poręcze.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Przemyślu

37-700 Przemyśl
ul. Sportowa 6/403

  • Punkt mieści się w dwóch wynajmowanych pokojach na IV piętrze w budynku Centrum Lecznictwa Ambulatoryjnego Wojewódzkiego Szpitala w Przemyślu.
  • Główne wejście do budynku znajduję się od ulicy Sportowej, przy którym jest zlokalizowany podjazd dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku są 3 windy dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Winda może przewozić wózki inwalidzkie, panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille’a.
  • Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą.
  • Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Sanoku

38-500 Sanok
ul. Lipińskiego 10

  • Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na parterze w przychodni.
  • Główne wejście mieści się przy ulicy Kołłątaja.
  • Podjazd dla osób niepełnosprawnych od strony wewnętrznego parkingu.
  • Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
  • Schody wyposażone są w poręcze.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Stalowej Woli

37-450 Stalowa Wola
ul. Floriańska 1

  • Punkt mieści się w jednym pomieszczeniu na I piętrze z wyznaczeniem miejsca na poczekalnie w budynku Biurowca Urbi Ferro.
  • Budynek ma jedno główne wejście od ulicy Floriańskiej.
  • Automatycznie otwierane drzwi wejściowe z wyjściem bezpośrednio na zewnątrz budynku.
  • Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Winda może przewozić wózki inwalidzkie. Wyposażona jest w panel sterowania z oznaczeniami przycisków w języku Braille’a.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Tarnobrzegu

39-400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 4/709-710

  • Punkt mieści się w wynajmowanych trzech pokojach na VII piętrze w budynku Delegatury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.
  • Główne wejście do budynku znajduje się od strony parkingu Delegatury PUW i jest wyposażone w podjazd dla wózków.
  • Budynek ma także drugie wejście od strony ul. 1 Maja.
  • Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • W budynku jest winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille’a.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy wejściu do windy.
  • Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Jarosławiu

37-500 Jarosław
ul. Przemyska 15/2

  • Punkt mieści się w wynajmowanych dwóch pokojach na parterze w budynku MPGKiM.
  • Budynek ma dwa wejścia: od ulicy Przemyskiej oraz ul. Tarnowskiego.
  • Przed budynkiem są wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy wejściu od ulicy Przemyskiej.
  • Schody wyposażone są w poręcze.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.

Punkt obsługi klientów w Dębicy

39-200 Dębica
ul. Parkowa 28

  • Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na IV piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Dębicy.
  • Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Parkowej. Jedno z nich jest wyposażone w podjazd dla wózków i automatycznie otwierane drzwi.
  • W budynku są dwie windy. Panel sterowania posiada oznaczenia w języku Braille’a.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
  • Miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Punkt obsługi klientów w Jaśle

38-200 Jasło
ul. Mickiewicza 4

  • Punkt mieści się w wynajmowanych dwóch pokojach na I piętrze w budynku Przychodni POZ.
  • Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Mickiewicza.
  • Budynek ma windę zewnętrzną, do której wchodzi się bezpośrednio z chodnika. Przy wejściu do windy znajduje się dzwonek przywołujący.
  • W pobliżu znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
  • Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
  • Możliwość wejścia z psem asystującym.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Można skorzystać z pętli indukcyjnych. Znajdują się one:

  • w siedzibie POW NFZ przy stanowisku numer 6 na sali obsługi klientów,
  • we wszystkich punktach obsługi klientów.

Umożliwiamy osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Usługa jest dostępna w siedzibie POW NFZ w godzinach pracy urzędu.