Informujemy, że zgodnie z Zasadami korzystania z usługi Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców – usługa eWUŚ ważność wydanych uprawnień do korzystania z usługi eWUŚ, upływa po 3 latach od daty ich nadania.
Większość obecnie funkcjonujących uprawnień nadawana była na przełomie lat 2012/2013 w związku z czym tracą one ważność w najbliższym czasie.
W celu zapewnienia ciągłości dostępu do systemu wymagane jest powtórne złożenie drogą elektroniczną (za pośrednictwem Portalu Świadczeniodawcy) wniosku o nadanie uprawnień „Administratora systemu eWUŚ” dla istniejącego już administratora/użytkownika Portalu.
Na dzień dzisiejszy w Portalu Świadczeniodawcy nie ma dostępnego zautomatyzowanego procesu wnioskowania o nowe uprawnienie w czasie ich trwania - dostosowanie planowane na koniec listopada.
W związku z tym przedłużenie ważności uprawnienia administratora obecnie wymaga zablokowania aktualnego uprawnienia i wnioskowania o nowe uprawnienie administratora. Nowy wniosek
o uprawnienie Administratora do systemu eWUŚ wymaga akceptacji przez pracownika POW NFZ. W takiej sytuacji administrator przez pewien czas (od złożenia wniosku do jego zatwierdzenia przez operatora OW) nie ma możliwości zarządzania użytkownikami eWUŚ. Jeśli administrator wykorzystywany był również
do weryfikacji uprawnień w systemie eWUŚ traci tę możliwość do czasu otrzymania nowego uprawnienia.
Instrukcja dotycząca uaktualnienia uprawnień do systemu eWUŚ dla Administratorów:
http://www.nfz-rzeszow.pl/files/ewus/instr_adm_ewus.pdf
Zaakceptowanie wniosku po stronie NFZ spowoduje nadanie nowych uprawnień dla Administratora eWUŚ na kolejne 3 lata. Umożliwia to administratorom nadawanie uprawnień do korzystania z systemu eWUŚ „Operatorom” poprzez „Zablokowanie” i „Nadanie” im ponowne uprawnień. Operacja ta nie wymaga akceptacji po stronie POW NFZ.
Instrukcja nadawania uprawnień do systemu eWUŚ dostępna jest pod adresem:
https://www.nfz-rzeszow.pl/informacje-ogolne/informacje/ewus/dostep-do-ewus/instrukcja-dostepu-ewus-swiadczeniodawca/ w punkcie 4.
Kontakt:
W sprawach dotyczących zatwierdzania wniosków: tel. 17 86 04 195, 17 86 04 009, 17 86 04 295.
Problemy techniczne związane ze złożeniem wniosku na Portalu Świadczeniodawcy: tel. 17 86 04 105
lub na adres serwis@nfz-rzeszow.pl.