Zgodnie z zarządzeniem Nr 66/2021/DEF z dnia 13.04.2021 r. w sprawie warunków udzielania i rozliczania w 2021 r. dofinansowania informatyzacji świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej, zapraszamy uprawnionych świadczeniodawców do składania wniosków.
Kto może złożyć wniosek:
Świadczeniodawca posiadający umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna, w zakresie świadczenia lekarza POZ, w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
Przedmiot dofinansowania:
Urządzenia informatyczne, oprogramowania lub usługi do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, prowadzenia i wymiany elektronicznej dokumentacji, w tym digitalizacja dokumentacji medycznej prowadzonej w postaci papierowej, które zostały nabyte i sfinansowanie w okresie od 14.04.2021 r. do 31.12.2021 r. Szczegółowy wykaz urządzeń informatycznych, oprogramowania oraz usług, które mogą być przedmiotem dofinansowania, określony jest w załączniku nr 1 do zarządzenia.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udzielenie dofinansowania (zał. 2 do zarządzenia)
- Specyfikacja dofinansowania (zał. 3 do zarządzenia)
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających nabycie i sfinansowanie w okresie od 14.04.2021 r. do 31.12.2021 r. przedmiotu dofinansowania
Dodatkowo w miarę możliwości proszę o przesyłanie edytowalnej wersji pliku specyfikacji w formacie edytowalnym na adres dotacje@nfz-rzeszow.pl w temacie podając kod świadczeniodawcy.
Informujemy, że w sprawach bieżących dotyczących (np. korekt), składanych wniosków będziemy kontaktowali się z Państwem poprzez komunikaty przesyłane na Portal Świadczeniodawcy.
Wnioski o udzielenie dofinansowania wraz z wymaganymi załącznikami należy składać do Dyrektora Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ do 31.12.2021 r.
Ustalone maksymalne kwoty dofinansowania informatyzacji dla świadczeniodawcy uwzględniają jego udział w dofinansowaniu w 2020 r na podstawie zarządzenia Nr 27/2020/DEF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 28.02.2020 r. (zmienionego zarządzeniem Nr 35/2020/DEF).
Maksymalna wartość przyznawanych środków dla świadczeniodawcy, który nie korzystał w 2020 roku z dofinansowania określonego w Zarządzeniu Nr 27/2020/DEF (ze zm.) – na jedno miejsce udzielania świadczeń lekarza POZ | Oświadczenie o możliwości odliczenia podatku VAT (§ 4 ust. 1 punkt 1a) | Oświadczenie o braku możliwości odliczenia podatku VAT (§ 4 ust. 1 punkt 1b) |
Wartość kwalifikująca się do dofinansowania | 6 504,00 zł | 7 999,92 zł |
Wnioskowana kwota dofinansowania | 5 203,20 zł | 6 399,94 zł |
Maksymalna wartość przyznawanych środków dla świadczeniodawcy, który korzystał w 2020 roku z dofinansowania określonego w Zarządzeniu Nr 27/2020/DEF (ze zm.) – na jedno miejsce udzielania świadczeń lekarza POZ | Oświadczenie o możliwości odliczenia podatku VAT (§ 4 ust. 2 punkt 1a) | Oświadczenie o braku możliwości odliczenia podatku VAT (§ 4 ust. 2 punkt 1b) |
Wartość kwalifikująca się do dofinansowania | 3 252,00 zł | 3 999,96 zł |
Wnioskowana kwota dofinansowania | 2 601,60 zł | 3 199,97 zł |
Informacje dodatkowe dotyczące poprawnego wypełniania załączników:
- Wniosek o udzielenie dofinansowania – załącznik nr 2
Należy podać nazwę świadczeniodawcy jak w umowie z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Należy podać pełny numer umowy obowiązującej w roku 2021 w rodzaju POZ.
W punkcie III Należy podać Liczbę miejsc udzielania świadczeń opieki zdrowotnej.
Kwota wpisana w punkcie IV wniosku (słownie i liczbowo) musi być zgodna z kwotą wynikającą z podsumowania pozycji w specyfikacji dofinansowania w Załączniku nr 3, kolumna 10: Wnioskowana kwota dofinansowania.
Należy złożyć oświadczenie w punkcie VI wniosku o możliwości/braku możliwości odliczenia podatku VAT (punkt 3) oraz oświadczenie o korzystaniu/nie korzystaniu w 2020 r. z dofinansowania określonego w Zarządzeniu 27/2020/DEF ze zmianami w Zarządzeniu 35/2020/DEF (punkt 4).
Wniosek musi być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania świadczeniodawcy.
- Specyfikacja dofinansowania - załącznik nr 3
Daty w załączniku należy podać zgodnie z formatem RRRR-MM-DD, a kwoty należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
Jeden wiersz tabeli może dotyczyć tylko jednej pozycji zakupowej FV zadeklarowanej do dofinansowania, w przypadku kilku pozycji zakupowych FV należy uzupełnić każdy wiersz osobno dla każdej pozycji zakupowej FV.
Uzupełnione dane w specyfikacji muszą się pokrywać z danymi zawartymi w dokumentach potwierdzających nabycie i sfinansowanie sprzętu lub oprogramowania lub usług, które są załącznikiem do wniosku.
W kolumnie nr 9 należy wykazać wartość podstawy do ustalenia dofinansowania dla danej FV/rachunku (netto lub z podatkiem VAT w zależności od złożonego oświadczenia o VAT).
W kolumnie nr 10 należy wykazać wnioskowaną wysokość dofinansowania zgodnie z § 4 ww. Zarządzenia.
Specyfikacja dofinansowania powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania świadczeniodawcy.
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających nabycie i sfinansowanie urządzeń informatycznych lub oprogramowania lub usług.
Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania świadczeniodawcy.
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu:
- w sprawach finansowych – (17) 86 04 154
- w sprawach dotyczących przedmiotu dofinansowania – (17) 86 04 108, (17) 86 04 290