Informujemy, że w Portalu Potencjału włączona została blokada możliwości zgłaszania zmian potencjału w umowach - 45 dni po okresie sprawozdawczym. Blokada jest blokadą techniczną – to znaczy, że świadczeniodawcy nie będą mogli wygenerować wniosku po upływie 45 dni po zakończonym okresie sprawozdawczym. Okres sprawozdawczy upływa w ostatnim dniu miesiąca.
Na przykład:
Wniosek o wprowadzenie zmian do potencjału umowy, obowiązujących od 10 marca, technicznie można było wygenerować do 15 maja
– okres rozliczeniowy kończył się 31 marca + 45 dni = 15 maja.
W związku z tym, podczas przygotowywania wniosku o aneksowanie umowy (zakładka - Aneksowanie Umów w Portalu Potencjału ) mogą pojawiać się komunikaty o ostrzeżeniach przy edycji wniosku oraz błędy przy próbie przesłania wniosków.
Przy przejściu do edycji okresu, dla którego zmiany są zabronione, użytkownik zostanie ostrzeżony o tym fakcie - pojawi się stosowny komunikat. Np. jeżeli spróbuje zmodyfikować okres obejmujący dane od 01.01.2016, a technicznie można było zgłaszać zmiany od 01.04.2016 otrzyma komunikat o treści: „Uwaga edytujesz okres, który do dnia 2016-04-01 musi być zgodny z umową. Zgłaszanie zmian w potencjale możliwe jest od 2016-04-01".
Jeżeli świadczeniodawca będzie chciał wygenerować wniosek o aneksowanie potencjału umowy po upływie 45 dni po zakończonym okresie sprawozdawczym – będzie musiał wygenerować elektroniczne „Zgłoszenie o odblokowanie możliwości składania zmian do umowy” i przesłać do oddziału (Instrukcja – zgłaszanie zmian starszych niż 45 dni).
Każde zgłoszenie musi zawierać informacje:
W ślad za wnioskiem elektronicznym świadczeniodawca powinien złożyć do POW NFZ pisemne uzasadnienie do przesłanego zgłoszenia. Po przedstawieniu dokumentów wyjaśniających Dyrektor Oddziału podejmie decyzję o akceptacji bądź odrzuceniu takiego zgłoszenia. W przypadku akceptacji - możliwość zgłaszania zmian potencjału w umowach będzie odblokowywana indywidualnie.
Pragniemy Państwa poinformować, że wyżej opisana blokada nie wpływa na dotychczasowe zasady przekazywania zmian dotyczących potencjału świadczeniodawcy.
Zmiany dotyczące w szczególności:
– należy zgłaszać najpóźniej w dniu poprzedzającym ich powstanie albo – w przypadkach losowych - niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia;
W ślad za zgłoszeniem nowego personelu należy dostarczyć do Oddziału kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje.
Uwaga:
Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
tel.: 17 86 04 100
faks: 17 86 04 228
Infolinia NFZ
tel.: 800 190 590
Godziny urzędowania
Oddział:
- poniedziałek 800 - 1800
- wtorek - piątek 800 - 1600
Punkty Obsługi:
- od poniedziałku do piątku 800 - 1530