Narodowy Fundusz Zdrowia Narodowy Fundusz Zdrowia

Świadczeniodawcy

Drukuj

Aktualności

Blokada możliwości zgłaszania zmian potencjału w umowach - 45 dni po okresie sprawozdawczym

śr 18 Maj 2016

Informujemy, że w Portalu Potencjału włączona została blokada możliwości zgłaszania zmian potencjału w umowach - 45 dni po okresie sprawozdawczym. Blokada jest blokadą techniczną – to znaczy, że świadczeniodawcy nie będą mogli wygenerować wniosku po upływie 45 dni po zakończonym okresie sprawozdawczym. Okres sprawozdawczy upływa w ostatnim dniu miesiąca.

Na przykład:

Wniosek o wprowadzenie zmian do potencjału umowy, obowiązujących od 10 marca, technicznie można było wygenerować do 15 maja

– okres rozliczeniowy kończył się 31 marca  + 45 dni = 15 maja.

W związku z tym, podczas przygotowywania wniosku o aneksowanie umowy (zakładka -  Aneksowanie Umów w Portalu Potencjału )  mogą pojawiać się komunikaty o ostrzeżeniach przy edycji wniosku oraz błędy przy próbie przesłania wniosków.

Przy przejściu do edycji okresu, dla którego zmiany są zabronione, użytkownik zostanie ostrzeżony o tym fakcie - pojawi się stosowny komunikat. Np. jeżeli spróbuje zmodyfikować okres obejmujący dane od 01.01.2016, a technicznie można było zgłaszać zmiany od 01.04.2016 otrzyma komunikat o treści: „Uwaga edytujesz okres, który do dnia 2016-04-01 musi być zgodny z umową. Zgłaszanie zmian w potencjale możliwe jest od 2016-04-01".

Jeżeli świadczeniodawca będzie chciał wygenerować wniosek o aneksowanie potencjału umowy po upływie 45 dni po zakończonym okresie sprawozdawczym – będzie  musiał  wygenerować elektroniczne  „Zgłoszenie o odblokowanie możliwości składania zmian do umowy” i przesłać do oddziału (Instrukcja – zgłaszanie zmian starszych niż 45 dni).

 Każde zgłoszenie musi zawierać informacje:

  • o kodzie umowy do której się odnosi,
  •  informacje od którego miesiąca sprawozdawczego wnioskujecie Państwo o odblokowanie możliwości zgłaszania zmian,
  •  określenie okresu na wykonanie wprowadzenia zmian
  •  oraz podanie krótkiego opisu przyczyny wystąpienia potrzeby dokonania zmian wstecznych.

W ślad za wnioskiem elektronicznym świadczeniodawca powinien złożyć do POW NFZ pisemne  uzasadnienie do przesłanego zgłoszenia. Po przedstawieniu dokumentów wyjaśniających Dyrektor Oddziału podejmie  decyzję o akceptacji bądź odrzuceniu takiego zgłoszenia. W przypadku akceptacji - możliwość  zgłaszania zmian potencjału w umowach będzie odblokowywana indywidualnie.

Pragniemy Państwa  poinformować, że wyżej opisana  blokada nie  wpływa  na dotychczasowe zasady przekazywania zmian dotyczących potencjału świadczeniodawcy.

Zmiany dotyczące w szczególności:

  1. dodania  i usunięcia personelu,
  2. wprowadzenia zmian w zakresie harmonogramu osób wykonujących zawody medyczne lub innych osób posiadających dpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej w określonym zakresie lub określonej dziedzinie medycyny w danej umowie,
  3. podwykonawców i umów z nimi zawartych

– należy zgłaszać najpóźniej w dniu poprzedzającym ich powstanie albo – w przypadkach losowych - niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia; 

W ślad za zgłoszeniem nowego personelu  należy dostarczyć do Oddziału kopie dokumentów potwierdzających  kwalifikacje.

Uwaga:

  • należy na bieżąco aktualizować posiadane kompetencje i kwalifikacje personelu wykazanego do realizacji umowy,  konieczne jest dokonywanie aktualizacji danych świadczeniodawcy i komórek organizacyjnych, ich lokalizacji, aby były zgodne z dokumentami z właściwych rejestrów.

 

 

Autor: Violetta Tyczyńska, p.o. Dyrektora Oddziału, Zastępca Dyrektora ds. Służb Mundurowych Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ z siedzibą w Rzeszowie
Wszystkie aktualności