Na podstawie Zarządzenia Prezesa NFZ nr 127/2019/DEF z dnia 27.09.2019r w sprawie warunków udzielania i rozliczania dofinansowania zakupu urządzeń informatycznych lub oprogramowania dla świadczeniodawców, Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ informuje, że warunkiem uzyskania dotacji jest złożenie w terminie do dnia 10 grudnia 2019r. kompletu poprawnej dokumentacji, tj.:
Wysokość środków przekazywanych uprawnionemu świadczeniodawcy zgodnie z §4 Zarządzenia nie może przekraczać:
Dofinansowanie na jednego świadczeniodawcę, o którym mowa w: |
Maksymalna wartość wydatków kwalifikująca się do dofinansowania |
Maksymalna kwota dofinasowania |
|
§ 4 ust. 1 pkt 1 lit. a |
Poniesione wydatki bez VAT |
50 000,00 zł |
40 000,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 1 lit. b |
Poniesione wydatki z VAT |
61 500,00 zł |
49 200,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 3 lit. a, 7 lit. a |
Poniesione wydatki bez VAT |
30 000,00 zł |
24 000,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 3 lit. b, 7 lit. b |
Poniesione wydatki z VAT |
36 900,00 zł |
29 520,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 5 lit. a, 9 lit. a, 11 lit. a |
Poniesione wydatki bez VAT |
20 000,00 zł |
16 000,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 5 lit. b, 9 lit. b, 11 lit. b |
Poniesione wydatki z VAT |
24 600,00 zł |
19 680,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 13 lit. a |
Poniesione wydatki bez VAT |
1 000,00 zł |
800,00 zł |
§ 4 ust. 1 pkt 13 lit. b |
Poniesione wydatki z VAT |
1 230,00 zł |
984,00 zł |
Prosimy o dokładne zapoznanie się z Zarządzeniem Nr 127/2019/DEF Prezesa NFZ oraz dołożenie szczególnej staranności przy wypełnianiu wniosku i kompletowaniu dokumentacji.
Rozpatrzenie i zatwierdzenie wniosków o udzielenie dofinansowania złożonych przez uprawnionych świadczeniodawców następuje według kolejności ich wpływu do oddziału Funduszu, do wysokości środków pochodzących z dotacji celowej przyznanych Oddziałowi Funduszu.
W celu ułatwienia identyfikacji w/w wniosków, prosimy o składanie dokumentów do kancelarii Podkarpackiego OW NFZ lub przesłanie drogą pocztową w kopercie z dopiskiem „Dotacja celowa na dofinansowanie zakupu urządzeń informatycznych lub oprogramowania dla świadczeniodawców ” i dodatkowo o przesyłanie zał. nr 2 (specyfikacji dofinansowania) w formie pliku elektronicznego edytowalnego na adres: dotacje@nfz-rzeszow.pl
W celu usprawnienia komunikacji z Państwem, Podkarpacki OW NFZ, oprócz korespondencji w formie papierowej, będzie przekazywał na bieżąco informacje o odrzuceniu, nieprawidłowościach oraz pozytywnie ocenionych wnioskach poprzez wiadomości na Portalu Świadczeniodawcy.
Informacje dodatkowe dotyczące poprawnego wypełniania załączników
Wniosek o udzielenie dofinansowania – załącznik nr 1
Dane identyfikacyjne uprawnionego świadczeniodawcy muszą być zgodne z CEIDG lub KRS.
Należy wymienić pełny kod umowy obowiązującej w roku 2019. Jeśli świadczeniodawca posiada więcej niż jedną umowę można wpisać kod jednej z nich (z zastrzeżeniem §1 punkt 1 Zarządzenia).
Kwota wpisana w punkcie III Wniosku musi być zgodna z kwotą wynikającą z podsumowania pozycji w specyfikacji dofinansowania w Załączniku nr 2, kolumna 13.
Numer rachunku bankowego wskazanego do przesłania środków z dofinansowania powinien być zgodny z numerem rachunku we wskazanej we wniosku umowie.
Podpisując wniosek świadczeniodawca oświadcza, że:
- spełnia warunki otrzymania dofinansowania określone w §1 Zarządzenia,
- wydatki poniesione na zakup oprogramowania zostały sfinansowane ze środków własnych, a przed złożeniem wniosku o udzielenie dofinansowania nie były objęte dofinansowaniem z innych źródeł, w szczególności z dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu urządzeń informatycznych i oprogramowania oraz kosztów niezbędnego szkolenia świadczeniodawców,
- nie korzystał i nie zamierza korzystać z finansowania świadczeń opieki zdrowotnej zwiększoną stawką kapitacyjną, wynikającą z wystawiania recept w postaci elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 499, z późn. zm.), na podstawie zarządzenia Nr 120/2018/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 listopada 2018 r. w sprawie warunków zawarcia i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej (ze zm.).
Świadczeniodawca zaznacza w punkcie V ust 4 skreślając niepotrzebne, że ma lub nie ma możliwości odliczenia podatku VAT (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174).
Wniosek musi być podpisany przez uprawnioną do reprezentowania świadczeniodawcy.
Specyfikacja dofinansowania - załącznik nr 2
Jeden wiersz może dotyczyć tylko jednej pozycji zakupowej FV zadeklarowanej do dofinansowania, w przypadku kilku pozycji zakupowych FV należy uzupełnić każdy wiersz osobno dla każdej pozycji zakupowej FV.
Świadczeniodawca w wierszu podsumowania z opisem „RAZEM” powinien wypełnić tylko komórki odpowiednie dla kolumn 8, 9, 12 i 13 specyfikacji dofinansowania - tj. wprowadza odpowiednie sumy dla tych kolumn. Wyliczoną wartość należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
W kolumnie nr 2 należy wpisać nazwę świadczeniodawcy zgodną z nazwą podaną we wniosku - załącznik nr 1,
W kolumnie nr 3 należy wpisać NIP świadczeniodawcy zgodny z NIP-em podanym we wniosku - załącznik nr 1,
W kolumnie nr 4 należy wpisać:
lub
W kolumnach nr od 5 do 9 należy wpisać odpowiednie dane zgodne z danymi umieszonymi na danej FV (rachunku). Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD. W kolumnach 8 oraz 9 należy podać kwoty z faktury przedmiotu wskazanego do dofinansowania.
W kolumnie nr 10 należy wpisać datę zapłaty FV(rachunku) – zgodną z przedłożonym dokumentem potwierdzającym fakt sfinansowania danej FV (rachunku). Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD.
W kolumnie nr 11 należy wpisać datę odbioru urządzenia informatycznego lub oprogramowania – uwaga: data ta dla wszystkich pozycji musi być wcześniejsza niż termin złożenia wniosku. Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD.
W kolumnie nr 12 należy wykazać wartość podstawy do ustalenia dofinansowania dla danej FV/rachunku(netto lub z podatkiem VAT w zależności od informacji wykazanej w kolumnie nr 4) oprogramowania kwalifikującego się do dofinansowania wymienionego w kolumnie nr 14-16 ustaloną jako wartość poniesionych wydatków (netto lub z podatkiem VAT w zależności informacji wykazanej w kolumnie nr 4).
W kolumnie nr 13 należy wykazać wnioskowaną wysokość dofinansowania oprogramowania wykazanego w kolumnie 14, nie wyższą niż 80% wartość wykazanej w kolumnie nr 12. Wyliczoną wartość należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
Uwaga: wartość wykazana w kolumnie nr 13 w wierszu „Razem” nie może przekroczyć wartości określonej zgodnie z zapisami § 4 Zarządzenia i musi być zgodna z kwotą wnioskowanego dofinansowania z Wniosku o udzielenie dofinansowania.
W kolumnie nr od 14 do 16 należy wyszczególnić (przepisać z FV/rachunku) informacje jakie pozycje (przedmiot zakupu) z danej FV (rachunku) w zakresie oprogramowania mają być objęte dofinansowaniem. W przypadków problemów z określeniem wersji oprogramowania należy zwrócić się z prośbą o jej ustalenie do producenta oprogramowania. Pozycje z faktury dotyczące m.in. usług transportu, instalacji, samych usług czy opłat dodatkowych nie podlegają dofinansowaniu.
W kolumnie 17 należy wyszczególnić (przepisać z FV/rachunku) informacje jakie pozycje (przedmiot zakupu) z danej FV (rachunku) w zakresie urządzenia informatycznego maja być objęte dofinansowaniem.
W celu ułatwienia prowadzenia wyliczeń dotyczących dofinansowania zostały przygotowane pliki w formacie MS Excel dedykowane do poszczególnych kategorii dofinansowania:
Dofinansowanie na jednego świadczeniodawcę, o którym mowa w: |
Załącznik nr 2 – specyfikacja dofinansowania> |
§ 4 ust. 1 pkt 1 |
|
§ 4 ust. 1 pkt 3 |
Załącznik nr 2 - par. 4 ust. 1 pkt 3 - leczenie szpitalne 50 - 100 mln |
§ 4 ust. 1 pkt 5 |
Załącznik nr 2 - par. 4 ust. 1 pkt 5 - leczenie szpitalne 10 - 50 mln |
§ 4 ust. 1 pkt 7 |
Załącznik nr 2 - par. 4 ust. 1 pkt 7 - opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień 50 mln i więcej |
§ 4 ust. 1 pkt 9 |
Załącznik nr 2 - par. 4 ust. 1 pkt 9 - opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień 10 - 50 mln |
§ 4 ust. 1 pkt 11 |
Załącznik nr 2 - par. 4 ust. 1 pkt 11 - rehabilitacja lecznicza 10 mln i więcej |
§ 4 ust. 1 pkt 13 |
Kontakt telefoniczny w zakresie pytań dotyczących:
- spraw finansowych (Wydział Ekonomiczno-Finansowy) tel. (17) 8 604 288, (17) 86 04 134
- sprzętu i oprogramowania (Wydział Informatyki) tel. : (17) 86 04 108, (17) 86 04 290
Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
tel.: 17 86 04 102
faks: 17 86 04 228
Infolinia NFZ
tel.: 800 190 590
Godziny urzędowania
od poniedziałku do piątku
Oddział: 800 - 1600
Punkty Obsługi: 900 - 1530