W przypadku, kiedy podmiot prowadzący aptekę zamierza dokonać zmiany kierownika apteki, powinien:
1. Zalogować się na Portalu Świadczeniodawcy.
2. Dokonać zmian personalnych w ewidencji personelu apteki w Portalu Potencjału
3. Przeprowadzić wniosek elektroniczny o zmianę kierownika w Portalu Potencjału – Dane Świadczeniodawcy
4. Wypełnić wniosek o aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki.
5. Przygotować załączniki do wniosku o aneks, tj.
a) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z trwaniem umowy realizację recept (Zał. 1),
b) oświadczenie o spełnieniu wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki (Zał. 4), wraz z kopiami dokumentów uprawniających kierownika apteki do pełnienia tej funkcji,
- w przypadku wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki – kopia prawa wykonywania zawodu farmaceuty lub
- w przypadku wymagań do pełnienia funkcji kierownika punktu aptecznego – kopia prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego
c) kopię wniosku do właściwego wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego dotyczącego zgłoszenia zmiany kierownika apteki wraz z dokumentem potwierdzającym jego przekazanie do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę.
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć do POW NFZ osobiście w pok. 203 lub listownie na adres: POW NFZ w Rzeszowie, ul. Zamkowa 8, 35-032 Rzeszów.
Na podstawie wniosku o zmianę kierownika apteki Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept. Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do POW NFZ.
Załączniki:
- Wniosek o podpisanie aneksu do umowy:
- Załącznik nr 1 - Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz:
- Załącznik nr 4 - Oświadczenie kierownika apteki: